måndag 13 augusti 2018

Välkommen till Sverige

Jag har deltagit på Konst- och Hantverksrundan i Västerfärnebo i helgen. Känner mig väldigt nöjd, både med  tanke på vad jag sålde, men även med alla fina möten och samtal som uppstod.
När man sitter med sitt hantverk på ett sådant här ställe blir det alltid mycket prat om tekniker och saker runt omkring tovningen och hantverkandet som sådant. Många har frågor, beröm, och/eller berättar om sitt hantverk eller fritidsintresse. Befinner man sig på, eller någorlunda nära sin hemort, dyker det också upp en del bekanta som man kanske inte har träffat på länge och man har mycket att prata om som hänt sen sist. 
Eller så har man träffats i helt andra sammanhang och blir överraskade av att plötsligt ses här och nu.

En av sakerna jag sålde var den här tavlan som jag kallar Välkommen till Sverige. Den symboliserar min önskan om ett inkluderande, generöst och solidariskt samhälle. Jag är så glad att tavlan hittade hem till en ägare med hjärtat på rätta stället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar