söndag 27 maj 2018

Mera ull

I går åkte min man och jag och spelade på en spelmansstämma i Sunnansjö, utanför Ludvika.Det blev en en lyckad kväll som dessutom slutade på ett otippad sätt. Precis när vi skulle packa in våra instrument i bilen och åka hem, stötte vi på en en kvinna som vi träffat några gånger tidigare i spelmanssammanhang, bland annat i Delsbo.
Efter ett bra tags pratande visade det sig att vi hade tovningen som ett gemensamt intresse också, Britt-Marie och jag, förutom folkmusiken. Och att hon hade hela bilen (nåja, lite överdrivet, men ändå) full med ull som hon fått av en vän som är fårklippare. Och hon formligen öste ull över mig. Färdigtvättad dessutom!
I bland ska man ha tur!

Framför allt värmer det i mitt hjärta att träffa varma och generösa människor som finner glädje av att dela med sig.

Britt-Marie tovar jättefina saker, här kan du titta på hennes härliga figurer: Ullfarmor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar