onsdag 20 juni 2018

Ugglor i ram

Jag är väldigt svag för ugglor. De är så spännande och fascinerande varelser. 
Här hemma hör man kattugglor under vårnätterna. En gång övertalade jag min man att bygga en uggleholk och sätta upp. Den var byggd efter alla konstens regler med rätta mått för kattugglor vilket gjorde den väldigt tung så vi fick lov att kalla på grannen och de fick hjälpas åt att sätta upp den.
Holken satt några år men blev aldrig bebodd. Sen visade det sig att trädet stod tydligen på en annan grannes tomt så en gång när han slulle röja undan lite träd försvann den för gott.
Vi fick klara oss utan ugglor.
Ugglor är nog det som jag tovat mest under de år som jag har hållt på med ullen. Oftast blir det sparvugglor, jag tycker de är så otroligt söta.
Fast jag har nog aldrig sett någon i verkligheten tyvärr.


..






















  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar